Občino Škofja Loka v prihodnjih letih čaka veliki projekt kolesarske povezave od starega Petrola do železniške postaje na Trati. Izvedba bo večfazna, najprej od informacijske točke na starem Petrolu do Starega Dvora, nato do kmetijske zadruge in nazadnje še do železniške postaje. Projekt je ocenjen na 3,5 milijona evrov. Z Občine Škofja Loka obveščajo:
Zmanjšanje emisij
»Kolesarska povezava, ki povezuje središče Škofje Loke oziroma železniško postajo Škofja Loka z zalednimi naselji, prispeva k reševanju problemov v urbanih območjih, ki se soočajo s problematiko kakovosti zraka in drugimi problemi s področja prometa v mestih, denimo pomanjkanja parkirišč. Poleg reševanja okoljskih problemov prispeva tudi k boljši povezanosti urbanega območja Škofje Loke z zalednimi naselji, zmanjšanju prometnih zastojev, izboljšanju kakovosti življenjskega prostora in povečanju prometne varnosti. Celoten načrt predvidenih del poteka po državni kolesarski povezavi R7. Operativni/kratkoročni cilj predmetne naložbe je zmanjšanje emisij oziroma ogljičnega odtisa.
V več fazah do leta 2023
Predvidena je izvedba del za ureditev obstoječega kolesarskega pasu na pločniku s klančinami in ureditev nove kolesarske povezave ob rekonstrukciji obstoječe občinske ceste kot kolesarski pas na pločniku v obe smeri in deloma kot kolesar na vozišču. Gre za vzdrževalna dela v javno korist na obstoječi regionalni cesti in občinskih cestah. Projekt je načrtovan na podlagi določil Celostne prometne strategije (CPS) Občine Škofja Loka, njegov osnovni namen je urediti varne kolesarske povezave na trasi, ki povezujejo središče regionalnega oziroma lokalnega pomena z zaledjem, in jih s tem narediti bolj privlačne in uporabne. Izvedba bo potekala v več fazah do leta 2023. Do konca letošnjega leta poteka priprava projektne in druge dokumentacije.
Nujno urediti klančine
Do konca prihodnjega leta bo izvedena prva faza: na delu regionalne ceste, kjer je v celoti zgrajena nivojsko ločena kolesarska steza na pločniku na neustrezen način po današnjih priporočilih, smernicah in zahtevah za projektiranje kolesarskih površin in so posledično tudi neustrezni robovi in prehodi z vozišča na pločnik – klančine, neurejena je voziščna konstrukcija na pločniku in kolesarski stezi na mostu čez Suho, bo nujno treba urediti klančine skladno z aktualnimi smernicami. Izvedba regionalne ceste bo potekala v dolžini 890 metrov na območju 5 križišč in hišnih oziroma skupinskih priključkov. Izbrani izvajalec del je Eurograd, d. o. o., iz Ljubljane, pogodbena vrednost pa 156.784,14 evra z DDV.
Dve križišči v krožišči
V drugi fazi bo potekala ureditev od Starega Dvora do kmetijske zadruge, kjer so že delno zgrajene kolesarske steze, a so neustrezne (dvosmerne enostranske). Zaradi prometnih obremenitev morajo biti kolesarske povezave sklenjene in ločene od vozišča, zato je treba nujno zgraditi manjkajoče dele kolesarskih stez ta vse kolesarje, pešce in druge ranljive udeležence v prometu. Kolesarski pasovi na pločniku bodo zgrajeni v sklopu rekonstrukcije ceste s preureditvijo in gradnjo novih avtobusnih postajališč (predvidena so tudi stojala za kolesa, klopi, nadstreški, vodenje pešcev …). Na novo bo izvedena javna razsvetljava in urejena meteorna kanalizacija in voziščna konstrukcija. Izvedena bo ureditev/zaščita komunalne infrastrukture (TK vodi, vodovod, kanalizacija, elektro vodi, plinovod), prometne signalizacije in prometne opreme. Ohranil in razširil se bo obstoječi drevored, predvidena je urbana oprema (klopi, koši za odpadke). Dve križišči (pri Mercatorju oziroma Eurospinu in pri Peksu) bosta preurejeni v krožišči. Posegi na zasebna zemljišča bodo minimalni. V križiščih bo posebna pozornost namenjena pešcem in kolesarjem (varna pot v šolo iz Virmaš/Grenca in Trate v Frankovo naselje). Izvedba bo potekala v letih 2022 in 2023.
Sofinanciranje RS in EU
Nato bo potekala še ureditev od kmetijske zadruge do križišča pri železniški postaji, kjer se bo kolesarje vodilo po kolesarskem pasu na pločniku. Nadalje se bo kolesarska povezava nadaljevala po lokalni cesti Virmaše – železniška postaja vzdolž železniške proge. Za križiščem se bodo kolesarski pasovi na pločniku zaključili, kolesarje pa se bo vozilo po vozišču z ustreznimi ukrepi za omejitev hitrosti. Pešce se bo na tem delu vodilo po predvidenem pasu za pešce na vozišču. Izvedba bo prav tako potekala v letih 2022 in 2023. Projekt je vključen v Drugi dogovor za razvoj regij, zanj je predvideno sofinanciranje Republike Slovenije in EU,« sporočajo z Občine Škofja Loka.
Foto in vir: Občina Škofja Loka
Povzel: Janez Porenta
Leave A Comment