Ni še prepozno! Drugi petek v februarju je v kolesarskih krogih posebej posvečen zimskemu kolesarjenju na delo. Če se torej šele odpravljate v službo (ali pa na fakulteto, po vsakodnevnih opravkih ali na obisk k prijateljem), danes, v petek, 10. februarja 2023, storite to s kolesom in svoje zimske kolesarske utrinke na družbenih omrežjih označite s ključnikom #kolo365, #trata21, #zimskidankolesarjenja, na Instagramu pa označite projekt @trata2.1. »Bodimo trajnostni,« kličejo z Občine Škofja Loka.

Od leta 1956

Mednarodni dan zimskega kolesarjenja na delo korenini v letu 1956, ko je zveza ameriških kolesarjev izvedla prvi dan kolesarjenja na delo, ideja pa se je nato razvijala na različne načine. V državah z ne prav milimi zimami se je leta 2013 rodila zamisel o Zimski kolesarski zvezi, ki je začela spodbujati ljudi, naj se na delo s kolesom odpravijo tudi v hladnejših delih leta. Veliko ljudi je prepričanih, da pozimi na kolo sedejo le najbolj zagrizeni kolesarji in da nas takrat od kolesa odvrnejo sneg, mrzel veter, dež in druge vremenske nevšečnosti. Raziskave pa so pokazale, da bi ljudje tudi pozimi sedli na kolo, če je na voljo mreža varnih kolesarskih poti, ki so vse leto primerno vzdrževane.

Prednosti zimskega kolesarjenja

Tako kot v toplejših dneh je treba tudi v zimskem času poskrbeti za ustrezno opremljeno in vzdrževano kolo, primerna oblačila in osebno varnost (čelada, odsevniki, luči). Ko za prihod na delo izberete kolo, naredite nekaj dobrega za svojo telesno pripravljenost, zdravje, boljše razpoloženje, pa tudi za okolje. S sodelovanjem na zimskem dnevu kolesarjenja na delo pa pokažete tudi, da vas vreme ne mori in da vas bo z varno in ustrezno (očiščeno) infrastrukturo tudi v zimskih mesecih več kolesarilo.

Partnerji projekta

Vodilni partner projekta je Občina Škofja Loka, ostali partnerji pa Razvojna agencija Sora, IPoP, Cipra International, Knauf Insulation, d. o. o., LTH Castings, d. o. o., in Sibo G, d. o. o. Projekt »Trata 2.1« sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma EGP v višini 1,1 milijona €. S projektom »Trata, industrijska cona za 21. stoletje« spodbujajo zaposlene k spremembi potovalnih navad in povečujejo število prihodov na delo na trajnostni način, s tem pa prispevajo k ublažitvi podnebnih sprememb.

Vir: Občina Škofja Loka

Foto: Razvojna agencija Sora

Povzel: Janez Porenta