Na vročo razpravo o tem, ali bi bilo na državni cesti pri stanovanjski soteski Dolenčevi vrtovi v Škofji Loki, ki počasi dobiva končni obris, ustrezneje umestiti semaforizirano križišče ali krožišče, se je odzval tudi župan Tine Radinja, ki je sklical neformalno sejo občinskega sveta na to temo in se na podlagi slišanega odločil, da bo Občina Škofja Loka naročila idejno zasnovo krožišča med Športno dvorano Poden in Dolenčevimi vrtovi, s čimer bo možen dialog z upravljavcem ceste, Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI). Sporočilo Občine Škofja Loka v nadaljevanju objavljam v celoti.

»Občina Škofja Loka bo naročila idejno zasnovo krožišča pri Športni dvorani Poden in Dolenčevih vrtovih, kar bo podlaga za to, da bo možen dialog z upravljavcem ceste, ki je odgovoren za soglasja k vsem novim posegom. Naša usmeritev je namreč, da povsod na občinskih cestah umeščamo krožišča. Na državnih cestah pa si prizadevamo, da semaforje nadomeščajo s krožišči, kjer je le možno. Vsekakor podpiramo prometne ureditve, ki so strokovno ter zakonsko utemeljene.

Župan Tine Radinja in Občinski svet občine Škofja Loka so se sestali, pogovorili o tej temi in se odločili za projektiranje in preveritev umestitve krožišča v prostor pri športni dvorani Poden. Občina Škofja Loka bo sama naročila idejno zasnovo krožišča, da bo strokovna debata o tej alternativi sploh možna. To bo podlaga za to, da bo možen dialog z upravljalcem ceste, ki je odgovoren za soglasja k vsem novim posegom. V razpravi na občinskem svetu je bilo večkrat izpostavljeno tudi potencialno navezovanje intervencijske poti za CSS na tem območju in nujnost presoje možnosti njegove izvedbe ob presoji umeščanja krožišča.

Občina izvaja in zagovarja sistemsko umeščanje krožnih križišč na mestih in lokacijah, kjer je to strokovno sprejemljivo z vidika prostorskih danosti, prometne varnosti in pretočnosti prometa. Pri tem je treba upoštevati rang in kategorizacijo cest ter njihovega upravljavca, prometne tokove, število prometa in posamezno lokacijo križišč v in izven naselij. Presoja kriterija prometne varnosti je ključna pri opredelitvi za tip križišča, ali gre za klasično ali krožno.

Občina je tako pri športni dvorani Poden v Podlubniku predlagala krožišče in večkrat izvajala štetje prometa za študijo prometne varnosti. Kljub vsemu je bilo leta 2009 izdano gradbeno dovoljenje za semaforizirano križišče, vendar je projekt za nekaj časa obstal. V letu 2017 je Občina Škofja Loka na podlagi 279. sklepa Občinskega sveta z dne 10. oktobra 2016 pripravila pregled treh različnih variant prehajanja čez regionalno cesto Petrol–Poden na R2-403/1076 med stacionažama v km 14,6 in 14,9, in sicer: Varianta 1 – ureditev podhoda pri Starološkem potoku; Varianta 2 – ureditev prehoda pri uvozu v šolski center; Varianta 3 – ureditev nadhoda na vzhodnem robu Dolenčevega vrta.

Glede na predvideno gradnjo Dolenčevih vrtov in omenjeno problematiko je bila edina sprejemljiva ureditev prehoda za pešce v sklopu ureditve celotnega križišča, ki je vključevala tudi nov severni priključek. Nova ureditev glede semaforizacije križišča z dodatnim priključkom je bila pogojena od upravljalca državne ceste, Direkcije RS za infrastrukturo, upoštevalo se je varovanje pešcev na bodočem šolskem prehodu z ostalimi prometno-varnostnimi usmeritvami za križišča ter prostorske in projektno-tehnične kriterije.

Ureditev krožišča na predlaganem mestu je bila torej strokovno-tehnično ovržena z izvedeno prometno študijo pristojnega inženirja za upravljavca DRSI. Občina je vztrajala in pozvala tudi vse vpletene na sestanek, da bi preverili, ali je po njihovem mnenju kakršna koli druga možnost. Na podlagi izvedene kapacitetne analize je bila izkazana potreba po semaforizaciji križišča z vidika prepustnosti in tudi prometne varnosti. Prometa je na tej cesti preprosto preveč. Je pa v križišču predvideno prometno odvisno krmiljenje semaforskih naprav, to je najsodobnejša tehnologija z možnostjo podaljševanja zelene faze na glavni prometni smeri.

Vseh semaforjev na območju občine se bomo lahko znebili, ko po tej cesti ne bo vozilo do 15.000 vozil dnevno. Nujni so trajnostni ukrepi, drugačne izbire prav vsakega od nas in nenazadnje obvozna cesta. V letu 2018 je bila namreč v prostor uspešno umeščena severna obvoznica, kjer ta trenutek država odkupuje zemljišča. Z izgradnjo pomembne obvozne povezave bo dana možnost za izvedbo trajnostnih ukrepov na obstoječih cestah v mestu, ki bodo povečali prometno varnost in zmanjšali vplive prometa na okolje in prebivalce. Po izgradnji obvoznice bodo izpolnjeni pogoji za odstranitev vseh semaforjev na tem področju.«

Vir: Občina Škofja Loka

Foto in povzel: Janez Porenta