Novica, ki sem jo objavil TUKAJ, da na državni cesti mimo nove stanovanjske soseske Dolenčevi vrtovi v Škofji Loki ne bo krožišča, temveč semaforizirano križišče, vas je, bralke in bralci, precej vznemirila. Iz kabineta župana Tineta Radinje so pojasnili, da je Direkcija RS za infrastrukturo določila, da je na tem mestu primerno le semaforizirano križišče, ki naj bi obenem tudi bolj ščitilo pešce, medtem ko gradnja krožišča po njihovem nikakor ni možna zaradi prostorskih omejitev.

Med občani, ki se z uvedbo semaforiziranega križišča ne strinjajo, se je javno izpostavil Žan Križnar in danes po enotedenski pripravi dokumenta o možnem krožišču pri Podnu objavil ugotovitve in vizualizacije predlogov. »Upam, da ne ostane samo pri predlogu, da bodo Ločani videli alternativo in da se organizira pobuda lokalnih skupnosti. Zavoljo varnosti, čistejšega ozračja in pretočnosti,« je sporočil Žan Križnar. Njegovo pobudo spodaj objavljam v celoti, slikovno gradivo pa lahko najdemo TUKAJ.

ŽAN KRIŽNAR: Kr(o/i)žišče Poden

»Ob zaključenih delih na novem blokovskem naselju Dolenčevi vrtovi se vse hitreje bliža tudi ureditev prometnega dostopa v parkirno garažo z glavne ceste. Po trenutnem dogovoru podjetja Dolnov z Ministrstvom za infrastrukturo podjetje samo financira semaforizirano križišče, ki naj bi bilo na tem območju najbolj optimalno glede na prometno študijo, ki jo je plačalo podjetje Dolnov. Zakaj so rezultati študije taki, kot se, se lahko vpraša vsak zase, vendar se raje ozrimo na nekaj preprostih dejstev, ki na tem mestu veliko bolj smiselno zagovarjajo KROŽIŠČE.

Že tako sta v Podlubniku dva semaforja, ki močno povečujeta jutranjo prometno konico, popoldne in proti večeru pa velikokrat čakaš pri rdeči luči, ko ni na glavni cesti dejansko nikogar. Postavitev še tretjega semaforja bi konico drastično poslabšala, močno prispevala k onesnaževanju zraka v Podlubniku in zelo podaljšala čas vožnje. V krožišču je pretočnost prometa v primerjavi s križiščem večja kar za 20 %. Ob postavitvi novega semaforja bi torej moral Podlubničan ali Sevčan čez 6 semaforiziranih križišč na poti do Kranja ali Ljubljane. Ker bi se želelo veliko ljudi čakanju pri Gimnaziji izogniti, bi se vozili čez Staro Loko in prispevali k poslabšanju življenjskega standarda in večanju nevarnosti za pešce in kolesarje v Stari Loki.

Glede na to, da se po vsej Sloveniji postavljajo krožišča, ki nadomeščajo križišča, občani zahtevamo, da se v Loki počne enako. Tudi če gre za državno cesto. Gre skozi lokalno naseljeno področje, ki ima svoje specifike – šole, vrtci, dom za ostarele. Tukaj bi bilo nujno potrebno umiriti promet s krožišči. V Podlubniku 1 je bilo pri semaforju že kar nekaj težkih nesreč, ker se vozi iz ljubljanske ali selške strani v rdeč semafor z veliko hitrostjo! Krožišča vse to preprečujejo. Spodaj so skozi študije z dokazi podkrepljene zgornje trditve.«

In med dokazi je vredno izpostaviti ceno postavitve in vzdrževanja: cena postavitve križišča se v Sloveniji povprečno giblje okoli 80.000 evrov, cena preprostega krožišča pa okoli 40.000 evrov. Vzdrževanje semaforiziranega križišča skupaj z elektriko letno znaša okoli 7000 evrov, vzdrževanje krožišča pa do 2000 evrov. Postavitev krožišča je torej za približno polovico cenejša od postavitve križišča, medtem ko so letni stroški vzdrževanja nižji za skoraj 2/3. In še glede stroška za voznike: v semaforiziranem križišču vozilo porabi do 30 % več goriva kot v krožišču.

Vir in foto: FB Žan Križnar

Povzel: Janez Porenta