Včeraj zvečer se mi je javila bralka Tina z vprašanjem: »Ali lahko poizveste, zakaj imamo v Zmincu že ves dan (sreda) motno (rjavkasto) vodo? Dopoldan jo je tudi dvakrat zmanjkalo. Ali je sploh pitna?«

Z vprašanjem sem se obrnil na Loško komunalo d. d. Škofja Loka, hitro in izčrpno je odgovoril vodja vodovoda Tomaž Žumer, njegov odgovor v nadaljevanju objavljam v celoti in se mu zanj (tudi v imenu bralke) zahvaljujem.

ODGOVOR LOŠKE KOMUNALE

»Zavedamo se, kako pomembno je, da je pitna voda skladna s predpisi in zdravstveno ustrezna, zato smo se tudi takoj odzvali na Vaše obvestilo o pojavu motne/rjavkaste vode.

Danes smo sprali omrežje javnega vodovoda na razpoložljivih hidrantih v naselju Zminec in preverili kvaliteto vode na tem delu omrežja. Ugotovitve so naslednje:

–    meritev s prenosnim kolorimetrom je pokazala prisotnost prostega preostalega klora 0,11 mg/l;
–    v času ogleda stanja je ves čas tekla bistra voda,
–    predvidevamo, da je do pojava motne vode prišlo v skupini nekaj hiš, kjer distribucija poteka po vodovodnih ceveh, starih že več desetletij, pri čemer na koncu ni krožne povezave in ne hidranta, na katerem bi lahko spirali ta cevovod, temveč se ga lahko spere le tako, da se ob pojavu motne vode, ko se predvidoma odluščijo obloge iz starih cevi, v vseh hišah, ki so na tem delu in v katerih se pojavi motnost, iztoči vodo toliko časa, da priteče bistra.


Pri porabniku v delu naselja Zminec smo v dopoldanskem času zamenjali del dotrajanih armatur na internem delu cevovoda, ker pa na tem delu starega omrežja ni vgrajenih ventilov za posamezen objekt, smo morali zapreti del sekundarnega omrežja, ki napaja 5 hiš. Ob tem se seveda spremenijo hidravlične razmere na internih cevovodih, po ponovni vzpostavitvi tlakov pa se predvsem na notranjih delih hišnega omrežja odluščijo obloge na starih ceveh (rja in apnenčaste obloge), te pa nato povzročijo motno vodo. Taka voda sicer ni zdravstveno oporečna, je pa neprimerna za uporabo in jo je potrebno iztočiti iz cevovoda.

Na spletni strani Loške komunale so dostopne tudi ostale koristne informacije o pitni vodi, pri čemer vas posebej opozarjamo na priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) glede vzdrževanja internega vodovodnega omrežja. Iz zakonodaje in doktrine HACCP je jasno, da je kvaliteta pitne vode v objektu odvisna tudi od vzdrževanja internega omrežja, za katerega pa je odgovoren lastnik objekta (Pravilnik o pitni vodi 19/04 – 9. člen), zaradi tega priporočamo, da opravljate redno vzdrževanje in njegovo pravočasno investicijsko vzdrževanje.

Predvsem pa vas prosimo, da v primeru kakršnih koli opažanj na vodovodu takoj pokličete neposredno na Loško komunalo, kjer se na to odzovemo in lahko stanje na terenu takoj preverimo. Seveda je dobrodošlo, da nam sporočite kontaktne podatke, predvsem pa naslov, kjer prihaja do problemov. V naselju Zminec je veliko uporabnikov, za katere je sicer vir pitne vode isti, so pa napajani po različnih delih omrežja v dveh različnih tlačnih conah in za nadzor vodovoda je še kako pomembno, da lahko razpolagamo vsaj z osnovnimi podatki o porabniku, ki je zaznal spremembe pri oskrbi s pitno vodo,« je odgovoril Tomaž Žumer.

Simbolična fotografija: Kum24

Avtor: Janez Porenta