Napoved gradnje semaforiziranega križišča na državni cesti pri novi stanovanjski soseski Dolenčevi vrtovi nasproti Šolskega centra Škofja Loka še naprej buri duhove. Prvi je nezadovoljstvo občank in občanov nad takšno rešitvijo (TUKAJ) javno izrazil Žan Križnar, ki pa ni le zapisal kritike, temveč objavil tudi ugotovitve in vizualizacije predlogov v prid krožišču.

Njegova pobuda je požela veliko odzivov, med njimi tudi pojasnilo Občine Škofja Loka, ki sem ga v celoti objavil TUKAJ. Včeraj pa se je Žan Križnar javil ponovno z nadgradnjo stališč, čeprav se zaveda, da je postavitev semaforja na tej točki neizogibna. Njegovo drugo stališče v nadaljevanju objavljam v celoti.

ODZIV ŽANA KRIŽNARJA (II)

Ker sem bil po prejšnji objavi predloga za krožišče opomnjen, da Občina Škofja Loka na državni cesti nima pristojnosti, poudarjam, da to vem in prav zato Občine nisem omenjal. Vem pa tudi, da lahko Občina poda investitorju ali Direkciji RS za infrastrukturo predlog o drugačni ureditvi glede na lokalne specifike. In lokalne specifike na tem območju so najpomembnejše pri odločanju o prometni ureditvi. Prometno študijo je v tem primeru delal zunanji izvajalec. Ne dvomim o njegovi strokovnosti, vendar je realnost tu v praksi precej drugačna kot v teoriji.

V občinskem odzivu sem bil deležen tudi kritike, da se moj »idejni načrt opira predvsem na estetskost in ne na tehnično pravilnost izvedbe krožišča«. Seveda to ni »idejni načrt«, marveč samo pobuda z vizualnimi prilogami krožišča. Nisem in se niti ne izdajam za prometnega inženirja. Tudi plačan nisem za to, da v svojem prostem času rišem ideje, kot je ta, kaj šele, da bi bile tehnično dovršene. Za to obstajajo projektanti, ki se ukvarjajo s projektiranjem cest. To delam izključno iz skrbi za dobrobit lokalnega prebivalstva.

Prehod za pešce se izpostavlja kot eden od glavnih problemov varnosti in vzrokov za postavitev semaforja. Ne omenja pa se, da bo ta prehod prečkalo minimalno število pešcev, skoraj nevredno omembe. Včasih je bila situacija drugačna, saj je bilo na mestu današnjih Dolenčevih vrtov makadamsko parkirišče, kjer so parkirali dijaki in hodili čez obravnavani del ceste. Veliko se je hodilo tudi na malico v Mercator v Groharjevem naselju. Vendar parkirišča od izgradnje blokov ni več, dijaki pa od uvedbe kupončkov Kluba škofjeloških študentov (KŠŠ) malicajo povečini v Delikatesi Trava in Okrepčevalnici Mah. Dijakov, ki obiskujejo Šolski center Škofja Loka ali Gimnazijo Škofja Loka in stanujejo na Cesti talcev ali na Partizanski cesti, je bore malo, dobrih 10. Torej ta prehod za 99 % dijakov ni relevanten. Prav tako ni relevanten za bodoče prebivalce novih blokov in Staroločane, saj imajo veliko bližjo in bolj uporabljeno pot do centra Škofje Loke mimo OŠ Škofja Loka-Mesto.

Zgoraj naštete specifike okolja kot bivši dijak Gimnazije Škofja Loka, Podlubničan in član KŠŠ poznam zelo dobro, tako kot večina lokalnega prebivalstva, medtem ko izvajalec prometne študije pozna samo gole podatke in navedke uradnih oseb, ki se verjetno nanašajo na stanje izpred nekaj let.

Druga stvar, ki se je v prometni študiji ni upoštevalo, je, da bi se prebivalci blokov zjutraj v krožišču brez problema vključevali v promet, saj je glavna konica v smeri proti Škofji Loki, proti Železnikom pa je dopoldne promet občutno manjši. Medtem ko bi se promet na izvozu iz Šolskega centra in Gimnazije povečal šele popoldne, ko je konica v drugi smeri, torej proti Železnikom. Zavedam se, da bodo zastoji dolgi v vsakem primeru, vendar bodo v krožišču neprimerljivo krajši. Razumem, da bi bila za krožišče potrebna razširitev cestišča južno za nekaj metrov, da je to dodatna investicija, vendar se mi zdi, da varnost človeških življenj nima cene, ki ne bi bila vredna kritja.

Ponovno poudarjam, da Občine Škofja Loka ne kritiziram, vendar napeljujem, da bi se lahko bolj prisluhnilo lokalnemu prebivalstvu in na investitorja izvajalo večji pritisk, če so krožišča in varnost občanov res v interesu nadaljnjega razvoja. 

Ker so temelji za semaforje že postavljeni in se bo križišče začelo postavljati v prihodnjih dneh, ni več dvoma, da semafor tukaj bo. Do prvega incidenta, kar pa je samo še vprašanje časa. Glede na izkušnje iz križišča pri Starem dvoru, kjer se je krožišče (spet na pobudo lokalnega prebivalstva) postavilo šele po hudi prometni nesreči, apeliram, naj se v tem primeru razmišlja drugače in v soglasju z veliko večino občanov! Naj ne bodo poškodbe, kaj šele smrt, vzrok za ukrepanje.

Vir in foto: FB Žan Križnar

Povzel: Janez Porenta