Jasno izražena želja krajanov Trate in hkrati tudi Občine Škofja Loka, ki so lani na novembrskem javnem posvetu izpostavili pričakovanje, da bo država uredila območje in zagotovila podvoz, preden bo prekategorizirala zelo prometen nivojski prehod čez železniško progo blizu železniške postaje na Trati v prehod, namenjen kvečjemu pešcem in kolesarjem, ni bila upoštevana.

Krajani so se tedaj podpisali tudi pod peticijo proti preoblikovanju prehoda, češ da bi morali z motornimi vozili uporabljati 2,1 kilometra oddaljen podvoz. Toda nič ni zaleglo. Prehod, ki ga je dnevno med 6. in 22. uro prečkalo več kot 1500 vozil tako lokalnih prebivalcev kot zaposlenih v podjetjih na severni strani železniške proge, ne dopušča več motoriziranega prometa, saj so na obeh straneh železniške proge že zabetonirani količki oziroma stebrički.

»Železniški prehod Trata – po obnovi zahtevamo vrnitev v prvotno stanje! Pričakovali smo, da bodo Slovenske železnice ohranile železniški prehod v vas Trata v obliki, kot je bil, vsaj do dokončnega dogovora o ureditvi področja Železniške postaje Škofja Loka. vendar ne! Kot smo jasno povedali že pred več kot letom dni na izvedenem posvetu: ‘Smo proti zaprtju in naredili bomo vse, kar je v naši moči, da vaščani vasi Trata ne ostanejo brez tega zanje življenjsko pomembnega prehoda.’ Ob podpori Občine, političnih predstavnikov in drugih, ki lahko pomagajo/pomagate, verjamemo, da nam lahko uspe,« so se odločno odzvali v Krajevni skupnosti Trata.

Svoje ogorčenje nad potekom dogodkov, ki so se zgodili nenapovedano, mimo Občine in brez vednosti krajanov, domala čez noč in za nameček še v času, ko so vse sile usmerjene v zajezitev širjenja okužb z novim koronavirusom, je danes na družbenem omrežju zapisal župan Škofje Loke Tine Radinja. Njegovo javno pismo v nadaljevanju objavljam v celoti.

JAVNO SPOROČILO ŽUPANA TINETA RADINJE

»Zaprtje nivojskega železniškega prehoda brez dialoga z občan(kam)i, z izključevanjem Občine Škofja Loka ter s sklicevanjem na paragrafe in varnost motoriziranega prometa je napačna pot. Prehod je pomemben za vse krajane Trate, kmete in ostale, ki ga dnevno uporabljajo. Če ga morajo Slovenske železnice in država urediti, naj ga uredijo tako, da bo varen za najbolj ranljive uporabnike, pešce, kolesarje in invalide, ter da bo omogočal dostop pod tiri, tudi do peronov, ki so danes nevarni.

Občina Škofja Loka ostro nasprotuje enostranskemu poseganju v cestno infrastrukturo ob obnovi nivojskega prehoda med naseljema Trata in Škofja Loka. Tako izvedena prekvalifikacija nivojskega prehoda na podlagi izdanega soglasja Ministrstva za infrastrukturo ni trajna rešitev. Da se to zgodi brez obveščanja, skorajda ponoči in v dnevih, ko vsi cele dneve delamo na preprečevanju širjenja epidemije, pa se mi zdi po ravnjo.

To smo predlagali in zahtevali tudi na komisiji za nivojske prehode, še bolj jasno pa na posvetu o ukinitvi nivojskega prehoda čez železniško progo na Trati, 19. oktobra lani. Stališče Občine Škofja Loka ni bilo upoštevano, še posebej pa moti odsotnost komunikacije in vključevanja lokalne skupnosti ob izvedbi projekta. Protest smo ta četrtek naslovili na vse odgovorne. Hvala za vašo pomoč.«

Protest Občine Škofja Loka

Enako je tudi uradno stališče Občine Škofja Loka, ki je v svojem protestu zapisala: »Občina Škofja Loka je izdala dovoljenje za zaporo ceste in obnovo nivojskega prehoda pod pogojem, da se vzpostavi prvotno stanje nivojskega prehoda in prometa na njem. To se po besedah Slovenskih železnic ne bo zgodilo in Občina ni bila niti obveščena o predvidenem posegu v prometni režim na tem področju. Že leta pa si občina prizadeva za celostno ureditev položaja na področju železniške postaje Škofja Loka. Podjetje SŽ – Infrastruktura, d. o. o., naj bi na nivojskem prehodu Trata – Meja izvedlo menjavo kretnice do 29. oktobra do 20. ure. Obnova prehoda naj bi bila izvedena skladno s soglasjem Ministrstva za infrastrukturo, kar pomeni, da ne bo vzpostavljeno prvotno stanje nivojskega prehoda, ampak bo prehod zožen in neprimeren za vožnjo osebnih motornih vozil. Že večkrat podano stališče Občine Škofja Loka je izvedba spremembe nivojskega prehoda v sklopu rekonstrukcije – nadgradnje zastarele in z vidika prometne varnosti kritične železniške postaje Škofja Loka z novim peronom in podhodom oziroma izvennivojskim križanjem za dostop na peron in komunikacijo peš in kolesarskega prometa med Trato in Škofjo Loko.«

Vir: FB Tine Radinja, župan občine Škofja Loka in Občina Škofja Loka

Foto in besedilo: Janez Porenta